Buck Rogers contre Mars


 
Buck Rogers in the 25th Century:
The Complete Newspaper Dailies,
Vol. 1: 1929-1930
Hermes Press 2008


édition française Horay 1967
Deux Coqs d'Or - Sagédition

Endormi par un gaz mystérieux au fond d'une mine, Buck Rogers se réveille cinq cents années après en 2419. Il découvre alors que les Mongols ont conquis le monde. Il entre dans la résistance et lutte pour rendre la liberté aux pays opprimés. Dans cette première aventure, Buck rencontre la belle et jalouse Wilma Deering. Il continue ensuite à défendre la Terre sans cesse menacée par les attaques d'extra-terrestres dont les terribles hommes tigres martiens qui enleveront Wilma. Dans le final d'un autre épisode, Phobos s'écrasera sur Mars.

Buck Rogers est un comic de science-fiction créé par Dick Calkins, pour le dessin, d'après un récit de Phil Nowlan paru dans le pulp Amazing Stories en 1928 sous le titre de Armaggedon 2419 AD. Le premier daily strip (bande dessinée quotidienne) paraît le 7 janvier 1929 dans le Courrier Press d’Evansville puis bientôt dans toute la presse américaine, Calkins abandonnera le comic strip en 1947. Suivront Murphy Anderson (1947-1949), Leon Dworkins (1949-1951) et George Tuska (1959-1967). La série s'arrêtera en 1967.

Les aventures de Buck Rogers ont été aussi publiées en comic books.

Edition française Pierre Horay, préface Ray Bradbury (1977)



éditions mensuelles australiennes (www.bookpalace.com), Livret publicitaire Kellog's (zip 5,3 Mo)
Buck Rogers est le premier héros de science-fiction de l'histoire de la bande dessinée.



Wilma, enlevé par les hommes tigres de Mars,reviendra-t'elle sur Terre.

BD quotidienne (Daily comic strip)
"Tiger Men of Mars" (du 22 janv. 1930 au 21 mai 1930) (Series I, Strips 327 to 429)
Buck Rogers fait s'écraser Phobos sur Mars pour vaincre les hommes-tigres martiens.

"Martian War Threat" (du 3 déc.1938 au 31 juillet 1939) (Series III, Strips 534 to 739)
"Martians Invade Jupiter" (13 octobre 1941 au 6 février 1943) (Series VI, Strips 1 to 414)

  • Part 1 - "Behind Martian Lines" (13/10/41 au 19/11/42) (Series VI, Strips 1 to 346)
  • Part 2 - "Capture of Madwolf Hetlah" (20/11/42 to 6/02/43) (Series VI, Strips 347 to 414)


L'équipage de la premiére expédition terriene vers Mars.

Dessinateur/scénario

  • Janvier 1929 à Sept. 1939 – Dick Calkins (a), Philip Nowlan (s)
  • Sept.1939 à Nov. 1947 – Dick Calkins (a); Dick Calkins (s)

Le comic strip du dimanche, entre 1930 et 1965, raconte les aventures en 2430 de Buddy, le frère de Wilma Deering, d'abord sur Mars puis sur d'autres palnètes du systéme solaire .
Bien qu’elle soit signée de Dick Calkins, c’est le dessinateur Russell Keaton qui la réalise jusqu'en 1933.

Bobby Deering et les hommes tigres de Mars

BD dominicale (Sunday Comic Strip)
"Golden Princess of Mars" (30/03/30 au 6/15/30) (Series I, Strips 1 to 12)

 

"Martian Invasion of Earth" (25/12/38 to 20/10/40) (Series I, Strips 457 to 552)

  • Part 1 - "Captured by Tigermen" (Series I, Strips 457 to 480)
  • Part 2 - "The Island of Doom" (Series I, Strips 481 to 506)
  • Part 3 - "Flight of the Ghost Ship" (Series I, Strips 507 to 538)
  • Part 4 - "The Red Ray" (Series I, Strips 539 to 552)

 

"Escape from the Martian Fortress" (8/08/48 to 20/02/49) (Series II, Strips 358 to 386)
"Martian Undersea Threat" (5/02/50 to 18/06/50) (Series II, Strips 436 to 455)
"Hidden Martian Moon Base" (30/12/51 to 4/05/52) (Series III, Strips 109 to 127)
"The Invisible Martian" (15/1/56 to 1/07/56) (Series III, Strips 320 to 344)

Sunday strip du Denver Post (02/07/1939)

Dessinateurs/scénario

  • Mars 1930 à Sept 1933 – Russell Keaton (d), Philip Nowlan (s)
  • Oct 1933 à Avril 1937 – Rick Yager (d), Philip Nowlan (s)
  • Mai 1937 à Juin 1958 – Rick Yager (d), Rick Yager (s) 

BD dominicale supplémentaire
"Captain Spear of the Martian Patrol" (16/06/35 to 11/08/35) (Series I, Strips 273 to 281)


The Complete Newspaper Dailies, Vol. 2: 1930-1932 /
Hermes Press 2009

"Martians Invade Jupiter; Martian Invasion of the Earth ; Martian War Threat " Collected Works Of Buck Rogers In The 25th Century (1969) Chelsea House Publishers
Introduction par Ray Bradbury,
le recueil contient une sélection de comic strips de 1929 à 1968.

 

 
 


 Buck Rogers XXVC (ou Buck Rogers in the 25th Century) est un jeu crée par TSR  à la fin des années 80.
L'ensemble comprend des romans, des BD, un jeu de rôle (RPG), un jeu de table et des jeux vidéos, édités de 1988 à 1995.

Historique:
XXVC est un futur possible, en 1999 l'Union soviétique et les Etats-Unis sont impliqués dans la première guerre nucléaire. Cette guerre entraîne de nombreux gouvernements terriens à abandonner la guerre conventionnelle et à former de grandes alliances.
Trois de ces alliances deviennent superpuissances, ce sont les Mercantile russo-américains (RAM), le Consortium indo-asiatique (IAC), et la Faction euro-québécois (FBE).
Dans la deuxième moitié du 21e siècle, ces trois alliances forment conjointement l'Alliance des Etats Systèmes afin d'explorer et de coloniser le système solaire. Lentement, l'ASS commence à terraformer les planètes intérieures. Mars est colonisée par la RAM, Luna est colonisé par la FBE et Vénus est contrôlé par l'IAC.
La principale méthode de voyages interplanétaires à partir de ce moment est la fusée. Ces navires utilisent des réactions de fusion pour propulser le navire tout au long de son voyage. Les fusées peuvent généralement varier de 5 à 500 tonnes.
En l'an 2275, la RAM se révolte contre la Terre et gagne son indépendance. Par ailleurs, en raison de la dépendance de la Terre vis-à-vis des ressources des autres planètes , la RAM commence à dominer la Terre. En 2310, les réfugiés de la Terre commencent à coloniser Mercure. Au siècle suivant, c'est au tour de Jupiter et la ceinture d'astéroïde.
Dans la première moitié du 25ème siècle, certains habitants de la Terre forment l'Organisation de la Nouvelle Terre (NEO). Cette société envisage de se rebeller contre la RAM et de restaurer son ancienne gloire à la Terre.
Après la renaissance de Buck Rogers, NEO est renforcée par des alliances avec d'autres gouvernements et les pirates de l'espace. NEO est ainsi capable de repousser l'occupation de la RAM.
La plupart des aventures XXVC se déroule de 2430 jusqu'en 2460.

Mars a été colonisée par la RAM comme la première colonisation d'une autre planète par les humains. Mars est un centre de commerce et d'industrie pour l'ensemble du système solaire. RAM a un tel contrôle serré sur les rouages ​​de la planète que les noms de "RAM" et "Mars" est presque interchangeable. RAM détient le pouvoir dans tout le système solaire, comme l'ont démontré par leurs placements financiers, la présence militaire, et l'influence politique sur presque toutes les autres planètes et des corps.

Mars was settled by RAM as the first colonization of another planet by humans. Mars is a center of trade and industry for the entire solar system. RAM has such tight control over the workings of the planet that the names "RAM" and "Mars" are used almost interchangeably. RAM wields power throughout the whole solar system, as demonstrated by their financial investments, military presence, and political clout on almost all the other planets and bodies. 
The Russo-American Mercantile, or "RAM", occupies Mars, and is the largest superpower in the solar system. In the 25th century, RAM is headed by Simund Holzerhein, a very wealthy Martian who was rich enough to afford the process of downloading his consciousness into a computer, turning him into a "digital personality." From within the central computers of RAM, Holzerhein can rule with the benefits of the information around him. Those within RAM are either born into a high position or have worked up form the bottom to no higher than middle management. Though most RAM employees consider themselves to be good, much of the solar system considers the organization to be corrupt and evil. 

Les Romans:
The Martian Wars Trilogy / La Trilogie des Guerres martiennes

Les Bandes dessinées:
TSR Comic Modules (Comic Books w/ Games)
No. 7 BUCK ROGERS – “The Martian Wars, Part 1 – The High Ground” (TSR) by Buzz Dixon & Chuck Wojtkiewicz.

    • Martian Wars! RAM has one aim—to blast NEO from the face of the Galaxy. Does NEO have a chance in Hell? Buck Rogers, Wilma Deering, and Dr. Huer think so, but it all depends on space pirate Black Barney…
    • SINS OF ARDALA - CHAPTER 1 “EMPLOYMENT HISTORY” – The Dark Secrets of Ardala’s early life unfold as we chronicle her rise from naïve young girl to princess of the pleasure planetoid.
    • “CAPTURE HUBERK” – A classic siege game from Paul Lidberg where tactics are everything.
    • XXVC GAME MATERIAL from Scott Haring.

No. 8 BUCK ROGERS – “The Martian Wars, Part 2 – SHOCK INVADERS” (TSR) by Buzz Dixon & Chuck Wojtkiewicz.

    • A devastating attack on NEO balanced by a surprising offer of assistance – the atmosphere is heavy with the scent of subterfuge and betrayal. Does NEO finally have a winning card to play against RAM or is this the end?
    • SINS OF ARDALA - CHAPTER 2 “IN A PIG’S EYE” – Ardala has a plan for escape, but first she must face off against a genetically enhanced boar in the deadliest game of ‘Pig Smear’ ever imagined.
    • “ESCAPE FROM HAUBERK STATION” -- In a stand alone card game by Paul Lidberg, help Wilma break away from the Hauberk space station before it explodes.

No. 9 BUCK ROGERS – “The Martian Wars, Part 3 – Strange Bedfellows” (TSR) by Buzz Dixon & Chuck Wojtkiewicz.

    • Neo’s leaders have scattered throughout the solar system to win allies for their cause against RAM. Venus, Luna and Mercury must solve their differences and band together to save Earth or all is lost…
    • SINS OF ARDALA - CHAPTER 3 “THICKER THAN WATER” – Thrown into the pig smear chamber for helping RAM Agent Titov to escape, Ardala faces a horrible death. Will Titov return the favor or will she once again be played false in love?
    • ‘DANGEROUS KITCHEN’ – In this XXVC game by Rick Swan, solve the mystery of the slain Lowlander with 6 different codes & 6 different puzzles.
    • “MORE NEW GENNIES FOR THE XXVC GAME” – Official statistics are given for the Ursadder and Acidicium of the Venus Lowlands.

No. 10 BUCK ROGERS – “The Martian Wars, Part 4 – Pipeline” (TSR) by Buzz Dixon & Chuck Wojtkiewicz.

    • “THE MARTIAN WARS – CHAPTER 4: PIPELINE”
    • SINS OF ARDALA - CHAPTER 4 “OLD WOUNDS 

Les Jeux de Rôle:
TSR Role Playing Game Series
4 -
Mars in the 25th Century (1990) TSR, Inc. - 25CR1
No. 3565 (OFFICIAL GAME ACCESSORY) / By Ray Winninger
This 64 page supplement concentrates on the status of Mars. As Mars is run by RAM, much of the book concentrates on how RAM is organized, who is running RAM, as well as providing profiles of various personalities that are part of RAM. Some new items and rules are also provided—including life suspension, cyber-genetics, various types of ship sensors, creatures and statistics on RAM soldiers.
7 - DEIMOS MANDATE (1990) TSR, Inc. - XXVCA3
No. 3569 (OFFICIAL GAME ACCESSORY) / By Dale Henson
In this 32 page scenario, the player characters are sent on a mission of mercy—to rescue a NEO sympathizer from the clutches of RAM on Mars. Deimos Mandate is a linear scenario. This scenario introduces Terran Marcus Wulfe who becomes a recurring NPC in the upcoming scenarios being released. He is a formidable warrior, always striving to catch, mutilate or straight out kill the player characters if they take a wrong turn. There are plenty of maps - though there is no map insert. It is heavy on combat.




Buck Rogers in the 25th Century (1938) dessin Dick Chalkins.
Buck Rogers s'est déguisé en homme tigre martien et a infiltré la force d'invasion. Sur le sol, les restes carbonisés d'un soldat martien tandis que Buck recharge son désintégrateur.


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